A new beginning 2013

Just nu sitter jag och reflekterar över hur år 2013 ska bli. Nyårsafton firade jag tillsammans med finaste, min familj och vänner. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt men eftersom att vi är väldigt spontana av oss så löste vi det bra ändå. Jag fick min nyårskyss vid tolvslaget, hihi och hann träffa några av mina vänner. 

År 2012 har varit fullt av upp- och nedgångar. Början av året så befann jag mig i en ond cirkel, jag hoppade av gymnasiet och var extremt skoltrött. Jag gjorde många misstag under denna period men idag ångrar jag ingenting. Man lär sig av sina misstag!
Till våren så hann jag träffa min älskade syster. Det var nog vår bästa träff på väldigt länge! Det blev både utgångar och shoppingturer samt annat skoj. Längtar tills vi får denna chansen igen för jag kan verkligen vara mig själv fullt ut tillsammans med min syster, samt jag kan känna mig lite tjejig för en gångs skull.
Mot sommaren dock så gick mitt mående fortfarande upp och ner pga olika anledningar. Vi var på Metaltown, vårt tredje år och sen var vi nere i Skåne en vecka och bara chillade. Detta var hur skönt som helst då jag behövde komma bort från vår lilla hemstad.
Till hösten tog jag ett väldigt bra beslut och dumpade min dåvarande pojkvän. Vad såg jag ens hos honom? 
Detta betydde i alla fall att jag äntligen kunde fortsätta mitt liv istället för att bli kvävd så som jag blev. Jag började äntligen må bra igen och jag sökte in på komvux och tog tag i plugget vilket var väldigt bra gjort. 
På komvux träffade jag och lärde känna många nya personer. Jag träffade bl a den finaste jag har i mitt liv nu, nämligen min pojkvän. Han är totally awesome and handsome och nästan lika retard som mig, puss! 

Jag som person har också förändrats under detta året. Jag har väl mognat lite och skaffat mig nya erfarenheter/kunskaper. Självförtroendet har börjat bli lite bättre, det går långsamt men framåt och jag jobbar på det. 
Jag är sjukt stolt över mig själv då jag tog tag i plugget och lyckades hålla tempot på komvux och lyckades få betyg i alla ämnen förutom ett. Livet rullar på och jag tar en dag i taget.

Jag hoppas att år 2013 blir ett bra och lugnt år. Jag funderar fortfarande på nyårslöften, dock brukar jag inte kunna hålla dem. Jag vill även försöka se lite mer av världen, kanske resa någonstans så får spara pengar till det också. Jag hoppas på mindre nedgångar detta år men tyvärr så tillhör det livet. I vilket fall, gott nytt år och god fortsättning!
Kommentarer
Mojjsi

<3 <3 <3 !


2013-01-01 @ 23:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0