Alla har svagheter, right?

Hela tiden sätter jag för höga krav på mig själv. Jag måste vara perfekt, jag får inte göra några misstag för då går hela världen under för mig. Det behöver inte handla om några "stora" saker, jag sätter krav på mig själv för allt jag gör. T.ex för hur jag utför en uppgift eller för hur jag beter mig. 
Ett snedsteg, dvs ett misstag gör att jag sänker mig själv totalt med nedtryckande tankar. Jag är elak mot mig själv och självförtroendet går upp och ner hela tiden.

Jag måste lära mig att kunna släppa kontrollen och sluta bry mig om vad andra tycker och tänker om mig. Jag måste sluta skämmas och kunna vara mig själv. Jag måste jobba på mitt självförtroende men det är fan inte lätt. Hur gör man?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0